mandag 26. februar 2007

Isbryllup

I helga var vi i bryllup i Iskapellet ved "Alta Igloo Hotell" som ligger ved elvebredden av Altaelva ca. 25 minutters kjøring fra Alta by. Det var pappa og May Britt som giftet seg i disse spesielle og kalde omgivelsene. Temperaturen inne i ishotellet holdt ca. 6 minusgrader, men sammen-lignet med utetemperaturen som holdt 13 minusgrader så var det jo tross alt "behagelig" der inne. Det var utrolig flott og fasinerende det som de har klart å skape ved "Alta Friluftspark" av noe så vanlig som snø. Så er du enda ugift og går med en liten frier i magen så er kanskje disse omgivelsen noe å tenke på dersom du ønsker en litt utradisjonell bryllupsfeiring. Det som var spesielt koselig denne helga var å få hilse på tanter og onkler og søskenbarn som kom tilreisende fra Trondheim. Jeg har ikke sett de siden mitt eget bryllup for snart 7 år siden, i juli måned i noe varmere temperatur. Etter vielsen
fikk vi omvisning på ishotellet og ble fortalt hvordan hotellet bygges opp. De benytter kun "villsnø" og is-blokkene hentes fra de mange vannene rundt i området. Rommene i ishotellet lages ved å benytt kjempestore luftballonger og snø som pakkes rundt. Når snøen har frosset til slippes lufta ut av ballongene og vips så har du et snørom.
Kult, ikke sant?

1 kommentar:

Line A sa...

mmm, det så veldig fint ut der oppe med isbryllup.. men jeg tror nok at jeg holder emg til planen om å gifte meg i juli jeg... :D